Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ | چگونه لپ تاپ گیمینگ خوب بخریم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

داشتن لپ تاپ گیمینگ راهی عالی برای لذت بردن از جدید ترین بازی های ممکن در حال جا به جایی و فضاهای کوچک است. با وجود مدل های مختلف لپتاپ، انتخاب سختی در این زمینه خواهید داشت. در این مقاله به بررسی بهترین لپتاپ های گیمینگ می پردازیم.

لپ تاپ گیمینگ خوب چه نوع لپتاپی است؟

اساساً لپ تاپ های گیمینگ تفاوت ظاهری با دیگر لپ تاپ ها ندارند و مشابه همان ها هستند. با اینحال از لحاظ سخت افزاری و طراحی اختصاصی، این مدل لپتاپ ها کارت گرافیک مخصوص گیمینگ دارند که تصاویر را با کیفیت بالاتری نشان می دهند. همچنین سیستم خنک کننده قوی دارند تا گرمای حاصل از بازی ها را کنترل کنند.

6 مشخصاتی که لپتاپ گیمینگ مورد نظر شما باید داشته باشد

انتخاب لپتاپی که تمام مشخصات لازم برای بازی کردن داشته باشد بسیار اهمیت دارد. زیرا نمی توان پس از خرید لپتاپ، مشخصات آن را ارتقاء داد. این موارد اصلی ترین مشخصاتی هستند که باید هنگام خرید در نظر بگیرید:

  • هزینه
  • کارت گرافیک
  • پردازنده/رم
  • صفحه نمایش و مشخصاتش
  • سایز
  • کیبورد

قیمت لپ تاپ گیمینگ چقدر باید باشد؟

لپ تاپ های گیمینگ معمولاً از دستکتاپ ها گران قیمت تر هستند اما این هزینه بستگی به نوع لپتاپ نیز دارد. معمولاً بین 700 الی 800 دلار برای یک لپتاپ گیمینگ اقتصادی تا 3,000 دلار برای یک لپتاپ حرفه ای می توان خرج کرد. هر قدر بیشتر هزینه کنید، لپتاپ بهتری خواهید داشت و قطعات بهتر، تضمینی برای بازی های سال های آینده خواهد بود.

به طور کلی رنج قیمتی لپتاپ ها و کیفیت آن ها به شرح زیر است:

  • 25 الی 40 میلیون تومان: بازی هایی که گرافیک و رزولیشن بالا ندارند و قدیمی هستند را ساپورت می کند. بازی هایی مثل فورزا و سایبرپانک را نمی توان با چنین لپتاپی بازی کرد.
  • لپ تاپ گیمینگ 40 تا 60 میلیون تومان: این مدل لپتاپ ها، بازی های به روز را اجرا می کنند و قطعات بهتری از جمله کارت گرافیک و حافظه خوبی دارند.
  • 60 به بالا: لپ تاپ هایی که قیمتی بالای 60 میلیون دارند می توانند از به روز ترین بازی ها پشتیبانی کنند و قطعاتشان بازی هایی که در آینده منتشر می شوند را نیز ساپورت خواهند کرد. این مدل برای گیمرهای حرفه ای مناسب است.

لپ تاپ گیمینگ چه نوع کارت گرافیکی را باید داشته باشد؟

مهم ترین قطعه موجود در لپتاپ گیمینگ، کارت گرافیک آن است. درحالیکه قطعات سخت افزاری همگی اهمیت دارند، کارت گرافیک قلب دستگاه کامپیوتر شماست و نقش حیاتی را در اجرای بازی ها ایفا می کند. اگرچه یکی از گران قیمت ترین قطعات است و هر قدر کارت گرافیک بهتری داشته باشید پول بیشتری باید بپردازید، در ازای آن امکان اجرای بازی ها با بالاترین کیفیت را خواهید داشت.

اگر توان پرداخت هزینه کارت گرافیک خوب را دارید، به دنبال کارتی به روی لپ تاپ گیمینگ باشید که بازی ها را با رزولیشن 1080 و وضوح 4K پخش کند. همچنین، قوی ترین پردازنده گرافیکی را که می توانید بخرید و بیشترین رم GPU را انتخاب کنید.

معرفی برندهای کارت گرافیک لپتاپ

دو کمپانی برای لپ تاپ ها کارت گرافیک تهیه می کنند: AMD و Nvidia. درحال حاضر Nvidia برترین کارت گرافیک ها را می سازد که مدل RTX 30-Series بهترین آن ها هستند. بالاترین کارت گرافیکی که می توانید برای لپ تاپ ها چه گیمینگ و چه عادی پیدا کنید Nvidia GeForce RTX 3080 Ti است.

لپتاپ های گیمینگ معمولاً از کارت گرافیک های Nvidia GeForce RTX 3070 یا 3060 بهره مند هستند. اگر قصد اجرای بازی ها با کیفیت 4K را دارید، به کارت گرافیک RTX 30-Series نیاز خواهید داشت.

کمپانی AMD نیز برای کسانی که بودجه کمتری دارند مناسب است. سری RX 6000 برای کسانی که می خواهند بازی ها را با کیفیت 1080 اجرا کنند، انتخاب مناسبی خواهد بود. با اینحال شما باید برای این کارت گرافیک ها، GPU قوی نیز داشته باشید.

نحوه انتخاب کارت گرافیک برای لپ تاپ گیمینگ

لپتاپ های قدیمی سری کارت گرافیک GeForce RTX 20-Series را دارند که قدرتمند است اما از سری GeForce RTX 30-series پایین تر است. لیون تک پیشنهاد می کند روی کارت گرافیک جدید سرمایه گذاری کنید تا نیازی به تعویض لپ تاپ گیمینگ خود نداشته باشید.

هر نوع کارت گرافیکی را که انتخاب می کنید، باید رم آن را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال کارت گرافیک جدید تر با رم 8GB عملکرد ضعیفی خواهد داشت. بهترین رم برای لپتاپ گیمینگ خوب با عملکردی مناسب رم 12 یا 16 گیگ است.

لپ-تاپ-گیمینگ

انتخاب رم و پردازنده برای لپتاپ گیمینگ

دو برند Intel و AMD برای لپ تاپ های مختلف پردازنده های قدرتمند می سازند. پردازنده همان CPU یا مغز دستگاه شماست که همه چیز را قبل از نمایش پردازش می کند. برند AMD سری Ryzen 5 دارد که در لپ تاپ های گیمینگ زیاد استفاده می شود اما سری Ryzen 9 قدرتمند ترین است.

برند Intel نیز رنج i9 دارد که مخصوص گیمرهاست. با اینحال سری های i5 و i7 نیز از بازی های ضعیف تر ساپورت می کنند و مقرون به صرفه هستند. این پردازنده ها باید در کنار رم 16 یا 12 گیگ قرار گیرند. همچنین DDR5 برای گیمرها بهترین گزینه است. درباره انتخاب رم مناسب گیمینگ و بازی ها در اینجا بخوانید.

کدام صفحه نمایش برای بازی کردن مناسب خواهد بود؟

اگرچه صفحه نمایش یا اسکرین لپ تاپ را هم مثل باقی اجزا نمی توان ارتقاء داد، این امکان وجود دارد که دستگاه را به صفحه تلویزیون متصل کرد. با اینحال بهتر است یک اسکرین عالی داشته باشید تا در مواقع لازم از آن بهره مند شوید. برای لپتاپ گیمینگ مدت زمان واکنش و رفرش ریت صفحه اهمیت دارد.

یک لپ تاپ معمولی رفرش ریت 60 هرتز را ارائه می دهد، درحالیکه لپ تاپ های مخصوص بازی مجهز به اسکرین 120 هرتز به بالا با تأخیر 1 الی 3 ms هستند. اگر مدت زمان واکنش زیاد باشد، موقع بازی های اکشن و اگر رفرش ریت پایین باشد هنگام بازی های سرعتی مثل ماشین سواری دچار مشکل خواهید شد.

نکات مهم دیگر هنگام انتخاب لپتاپ مناسب بازی

  • مراقب باتری لپ تاپ انتخابی تان باشید. اگر باتری جوابگوی بازی ها نباشد، ویژگی قابل حمل بودن لپتاپ را از دست می دهید.
  • صفحه کلید نیز باید کیفیت لازم برای انجام بازی را داشته باشد. از صفحه کلیدهایی که صدا و نور بازسازی می کنند برای تجربه بهتر استفاده کنید.
  • سیستم خنک کننده و موس خوب هم برای خود در نظر بگیرید. اگر خود لپ تاپ گیمینگ در بخش خنک کردن ضعیف بود، برای آن فن تهیه کنید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و انتخاب ساده تری داشته باشید. شما هم نکات لازم هنگام انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی را بنویسید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا